REKLAMAČNÍ ŘÁD

1. Obchodník odpovídá za vady zboží a spotřebitel je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u Obchodníka dle platného reklamačního řádu.

2. Na vyřizování reklamací se vztahuje tento Reklamační řád.

3. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené Kupujícím od Obchodníka ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu Obchodníka.

4. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně sjednány jiné záruční podmínky.

5. Kupující má právo uplatnit si u Obchodníka záruku pouze na zboží, které vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo Obchodník, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u Obchodníka.

6. Během záruční doby má Kupující právo na bezplatné odstranění vady po předložení zboží včetně příslušenství, dokumentace, návodu oprávněnému zástupci Obchodníka, a prokázání, že zboží bylo zakoupeno u Obchodníka a je v záruční době (například dokladem o zaplacení, záručním listem, atp. ).

7. Reklamace vyřizuje Obchodník písemně nebo elektronicky. Pokud zboží vykazuje vady, Kupující má právo uplatnit reklamaci v provozovně Obchodníka tak, že doručí zboží včetně příslušenství na adresu :IMPERIAL VITAMINS CZ s.r.o., se sídlem Křenová 479/71, 602 00 Brno, Česká republika, reklamační formulář a tento doručí poštou spolu s reklamovaným zbožím nebo reklamační formulář doručí elektronicky. Při uplatnění reklamace je Kupující povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno u Obchodníka a je v záruční době (například dokladem o zaplacení, záručním listem, atd.). Podobu formuláře určí Obchodník a jeho vzor umístí na internetové stránce elektronického obchodu Obchodníka. Kupující je povinen ve formuláři přesně označit druh a rozsah vad zboží, jakož i časový okamžik zjištění vady. Zboží zaslané na dobírku Obchodník nepřebírá. Obchodník doporučuje Kupujícímu reklamované zboží pojistit. Reklamační řízení zboží, které lze objektivně doručit Obchodníkovi začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky: a) doručení vyplněného reklamačního formuláře od Kupujícího Obchodníkovi,b) doručení reklamovaného zboží včetně příslušenství od Kupujícího Obchodníkovi.

8. Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace.

9. Záruka se nevztahuje na vady, o kterých byl Kupující v době uzavírání smlouvy upozorněn Obchodníkem, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla spotřebitelská smlouva uzavřena, musel vědět.

10. Obchodník je povinen přijmout reklamaci.

11. Odpovídá-li Obchodník za vadu prodané věci, Kupující má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění.

12. Obchodník poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace zboží, resp. o vytknutí vady neprodleně po vytknutí vady Kupujícím. Obchodník v potvrzení o přijetí reklamace uvede přiměřenou lhůtu, ve které vadu odstraní. Lhůta pro odstranění vady je nejvýše 30 dní ode dne vytčení vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit.

13. Pokud Obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí Kupujícímu. Pokud Kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost Obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a Obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu.

14. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil Kupujícímu značné obtíže.

15. V případě výměny zboží za nové obdrží Kupující doklad, na kterém bude uvedeno vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.

16. Pokud se Kupující a Obchodník dohodli na odstoupení od smlouvy nebo její části, vrátí Kupující věc Obchodníkovi na náklady Obchodníka.

17. Obchodník po odstoupení od smlouvy vrátí Kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci Obchodníkovi.

18. Obchodník vrátí kupní cenu Kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil Kupující při zaplacení kupní ceny, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou nese Obchodník.

19. Záruční doba je dva roky (pokud není pro konkrétní případy poskytnuta spotřebitelská záruka) a začíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím. Je-li na zboží, na jeho obalu nebo návodu uvedena v souladu s dalšími právními předpisy lhůta pro použití zboží, skončí záruční doba uplynutím této lhůty. Vada zboží a nároky vyplývající z vady zboží musí být uplatněny do konce záruční doby. Uplynutím záruční doby zaniká právo na uplatnění reklamace.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1.7.2024. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.

Reklamační formulář ke stažení:

Reklamační formulář