I. Všeobecná ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy, uzavřené mezi Obchodníkem, kterým je společnost IMPERIAL VITAMINS CZ s.r.o., se sídlem Křenová 479/71, 602 00 Brno, Česká republika, IČO: 29321069 (dále jen Obchodník) a Kupujícím, jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu Obchodníka, a to https://aphrodisia.cz/
Údaje Obchodníka:
IMPERIAL VITAMINS CZ s.r.o.
IČO: 29321069
IČ DPH: CZ 29321069
Kontaktní údaje:
Adresa: Křenová 479/71, 602 00 Brno, Česká republika
Tel.: +420 724 386 888
E-mail: info@aphrodisia.cz
Odpovědná osoba:
Ing. Richard Tomaga – jednatel
Bankovní údaje:
2112582446/2700 – UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.
IBAN: CZ13 2700 0000 0021 1258 2446
SWIFT/BIC: BACXCZPPXXXX
Pracovní doba:
Pondělí – Pátek: 7.00 – 15.00
1. Kupující: Fyzická nebo právnická osoba, která objedná v internetovém obchodě https://aphrodisia.cz/ zboží nebo službu a uzavře s Obchodníkem smlouvu na dálku prostřednictvím komunikace na dálku jakými jsou např. elektronická pošta, telefon a pod.
2. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele.
3. Smluvní strany se dohodly, že Kupující odesláním objednávky Obchodníkovi potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky se budou vztahovat na kupní smlouvu uzavřenou na internetové stránce elektronického obchodu https://aphrodisia.cz/, který provozuje Obchodník, na základě kterých Obchodník dodá zboží prezentované na internetových stránkách https://aphrodisia.cz/ Kupujícímu (dále jen kupní smlouva) a na všechny vztahy mezi Kupujícím a Obchodníkem, které vznikly při uzavírání kupní smlouvy a při reklamaci zboží.
4. Uzavřením kupní smlouvy Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, jejich obsah je mu znám a s nimi souhlasí. Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že Obchodník a Kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylně od všeobecných obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před všeobecnými obchodními podmínkami.
5. Předmětem koupě na základě kupních smluv je zboží, uvedené v závazném potvrzení objednávky ze strany Obchodníka (kterým se uzavírá kupní smlouva), a to ty produkty nebo služby, které se nacházejí v nabídce elektronického obchodu na stránkách https://aphrodisia.cz/.
II. Způsob uzavírání a storno kupní smlouvy
1. Objednávka Kupujícího je návrhem kupní smlouvy. Objednávku je kupující povinen zaslat Obchodníkovi poštou, e-mail zprávou nebo ve formě Kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce Obchodníka https://aphrodisia.cz/. Na základě řádně vyplněné objednávky kupujícího provede Obchodník ověření její správnosti a úplnosti. Lhůta, po kterou je Obchodník vázán svou nabídkou zboží včetně ceny, prezentovaného na stránce Obchodníka, je 24 hodin od odeslání akceptace o přijetí objednávky Kupujícímu. Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním tohoto návrhu na uzavření kupní smlouvy Kupujícího Obchodníkem (dále jen „objednávka“).
2. Podmínkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnění registračním formulářem požadovaných údajů a náležitostí, a to: jméno a příjmení Kupujícího, kontaktní osoba, fakturační a dodací adresa, e-mail adresa, telefonní číslo, název zboží, počet kusů jednotlivých druhů zboží, cena zboží, datum vystavení objednávky, způsob úhrady, způsob dopravy nebo převzetí zboží. Obchodník vyřizuje objednávky v pořadí, v jakém přicházejí.
3. Závazným akceptováním objednávky Obchodníkem je vystavení kupní smlouvy, a to po předchozím přijetí objednávky a po ověření dostupnosti a termínu dodání zboží. Akceptování vystavením kupní smlouvy je v případě zadání platby převodem na bankovní účet zasíláno e-mailem na uvedenou e-mail adresu Kupujícího, v případě zadání platby dobírkou nebo v hotovosti, je akceptování kupní smlouvy zasláno přímo se zbožím Kupujícímu. V případě, že se vyskytne chybějící zboží, v závazné objednávce, které nemá Obchodník přímo skladem, nebo nemá dostatečný počet kusů, změní se dodání a podobně, Obchodník předem upozorní Kupujícího a žádá si telefonicky nebo e-mailem opětovné potvrzení a akceptování upravené objednávky , v případě, že Kupující nesouhlasí, má právo objednávku stornovat.
4. Závazné akceptování objednávky Obchodníkem obsahuje údaje o názvu, specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží nebo jiných službách, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro kupujícího, případně jiné údaje.
5. V případě, že Kupující odešle objednávku, může ji stornovat kdykoli před expedováním zboží. Objednávku lze stornovat elektronickou písemnou formou (e-mail zprávou). Potvrzení stornování objednávky oznámí Obchodník Kupujícímu elektronickou písemnou formou (e-mail). Stornovat objednané zboží před expedicí, má kupující právo bez storno poplatku.
6. Obchodník je oprávněn neakceptovat objednávku Kupujícího, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží Kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se s Kupujícím nedohodne na náhradním plnění. O neakceptování objednávky Obchodník informuje Kupujícího telefonicky, poštou nebo e-mail zprávou.
III. Práva a povinnosti smluvních stran
1. Obchodník je povinen dodat na základě závazné akceptace objednávky Kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit je nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování, ochraně a zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy. Dále je Obchodník povinen předat nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické formě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží.
2. Obchodník má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od Kupujícího za dodané zboží.
3. Kupující je povinen převzít zakoupené nebo objednané zboží, zaplatit Obchodníkovi dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží a nepoškozovat dobré obchodní jméno Obchodníka. Kupující je povinen potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
4. Kupující má právo na dodání v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami v závazné akceptaci objednávky.
IV. Dodací podmínky
1. Zboží je prodáváno dle nabízených katalogů Obchodníka, umístěných na internetových stránkách https://aphrodisia.cz/.
2. Obchodník je povinen splnit objednávku kupujícího a dodat mu zboží ve lhůtě uvedené v závazné akceptaci objednávky. Místem dodání zboží je místo uvedené v závazné akceptaci objednávky Obchodníkem, nedohodnou-li se smluvní strany v kupní smlouvě jinak. Kupující je povinen převzít zboží v dohodnuté lhůtě a na dohodnutém místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky Kupujícího Obchodníkem.
3. V případě, že hrozí prodlení dodání zboží v důsledku nepředvídatelných okolností nezaviněných Obchodníkem (např. živelné události, nedodržení lhůty dodávky od výrobce, zahraničního dodavatele, zpoždění nebo selhání dopravy apod.), je Obchodník povinen neprodleně informovat Kupujícího o této skutečnosti písemnou. formou (e-mail zprávou nebo poštou) a dohodnout s ním náhradní (prodlouženou) lhůtu dodání zboží. Pokud Kupující nesouhlasí s touto náhradní (prodlouženou) lhůtou, může od kupní smlouvy odstoupit, o čemž písemně (e-mail zprávou nebo poštou) informuje Obchodníka.
4. Objednávku zasílá Obchodník Kupujícímu prostřednictvím kurýrní společnosti nebo České Pošty. Obchodník umožňuje Kupujícímu zvolit si jako způsob doručení i osobní odběr na adrese Křenová 479/71, 602 00 Brno.
5. Poplatek za doručení balíku je uveden ve způsobech dopravy objednávkového formuláře na internetové stránce Obchodníka.
6. V případě, že Obchodník dopraví zboží Kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě Kupujícím, Kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat protokol o doručení a předání zboží.
7. Kupující je povinen převzít zásilku. V případě odmítnutí převzetí zboží, dopravce to vyznačí v protokolu.
8. Obchodník má právo na náhradu škody (dle ust. § 420 a násl. občanského zákoníku), v případě že si Kupující objednal zboží, které nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě Obchodníka si nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním Kupující porušil svou povinnost. Při určování výše náhrady škody Obchodník bere v úvahu především dopravní náklady as tím spojené poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk. Obchodník má právo i neuplatnit právo na náhradu škody nebo uplatnit toto právo jen z části.
9. Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, zejména zboží i jeho obal a také počet balíků podle dodacího listu hned při převzetí zboží. V případě, že Kupující zjistí rozdíl v počtu balíků nebo že zboží resp. obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží nebo chybějícího balíku, je povinen Kupující zapsat tuto skutečnost do dodacího listu přepravce a také vyhotovit písemný záznam – reklamaci o rozsahu a povaze poškození zboží, resp. upřesnění chybějícího balíku, které potvrdí i přepravce. Pokud je to technicky možné, Obchodník doporučuje Kupujícímu k reklamaci přiložit také fotodokumentaci poškození a zaslat e-mailem nebo poštou spolu s písemným záznamem Obchodníkovi.
10. Dodací lhůta začíná běžet dnem potvrzení závazné objednávky Obchodníkem a Kupujícím, která obsahuje všechny potřebné údaje k jejímu vyřízení.
11. V případě, že zboží neumí Obchodník dodat kompletně dle objednávky (není skladem některé zboží v objednaném počtu) informujeme o tom zákazníka telefonicky nebo e-mailem. V takovém případě bude objednávka odeslána Kupujícímu až po odsouhlasení o změně stavu objednávky u Kupujícího.
12. Ke každému zboží patří daňový doklad (faktura). Obchodník je oprávněn Kupujícímu zasílat fakturu i elektronickou formou, prostřednictvím e-mailové zprávy.
V. Kupní cena
1. Kupující je povinen zaplatit Obchodníkovi kupní cenu zboží ve výši dle závazné akceptace objednávky Obchodníkem (dále jen kupní cena) a náklady na doručení zboží bezhotovostním převodem na účet Obchodníka, uvedený v závazné akceptaci objednávky Obchodníkem.
2. V případě, že Kupující zaplatí Obchodníkovi kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet Obchodníka.
3. Kupující je povinen zaplatit Obchodníkovi kupní cenu za dohodnuté zboží nejpozději při převzetí zboží, pokud se Kupující a Obchodník v kupní smlouvě nedohodli jinak.
4. Ceny v internetovém obchodě jsou uvedeny v EUR. Obchodník je plátce DPH. Ceny zboží jsou uváděny bez poplatků za dopravu.
5. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v době, kdy převezme zboží od Obchodníka.
VI. Odpovědnost za vady zboží a vrácení zboží
1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Obchodník je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím Obchodníkovi nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Obchodník může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
2. Kupující má v souladu se zákonem možnost odstoupit od smlouvy do 14 pracovních dnů od převzetí zboží, pokud nebylo zboží zakoupeno a převzato osobně u Obchodníka. Při koupi zboží ve slevě, má Kupující v souladu se zákonem právo odstoupit od smlouvy do 30 pracovních dnů od převzetí zboží, pokud nebylo zboží zakoupeno a převzato osobně u Obchodníka. V případě odstoupení od smlouvy Kupující kontaktuje Obchodníka a zašle mu písemně nebo elektronicky prohlášení o odstoupení od smlouvy s uvedením čísla objednávky a čísla účtu pro finanční vypořádání. Zakoupené zboží v původním stavu jako při převzetí (včetně dokumentace, příslušenství, obalu, apod.) Kupující zašle na vlastní náklady spolu s originálem dokladu o koupi zpět na adresu Obchodníka (ale ne formou dobírky). Obchodník se zavazuje vrátit Kupujícímu všechny platby, které od něho obdržel na základě objednávky, nebo v souvislosti s ní, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jaký byl použit při platbě za zboží, pokud Kupující nepožádá jinak. Uvedené je Obchodník povinen splnit, prokáže-li Kupující zaslání zboží zpět Obchodníkovi. Kupující může v případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy zaslat zboží současně s oznámením o odstoupení od smlouvy, nebo následně nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne odstoupení od smlouvy.
3. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy u zboží, které vzhledem k jeho vlastnostem nelze vrátit (např. z hygienických důvodů) nebo u zboží, které rychle podléhá zkáze.
VII. Závěrečná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí platnými zákony České republiky. V textu se pro označení České republiky používá označení ČR. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce Obchodníka v den odeslání elektronické objednávky, není-li mezi oběma stranami vysloveně dohodnuto jinak. Odesláním elektronické objednávky Kupující bez výhrad akceptuje všechna ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání této objednávky. Smluvní strany se dohodly, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.
2. Kupující prohlašuje, že se před vyplněním objednávky seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi v plném rozsahu souhlasí. V případě, že se prokáží některá ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek jako neplatná nebo nevynutitelná, a to zcela nebo částečně, platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení a zbývající části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
3. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Obchodník vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Obchodník porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Obchodníka se žádostí o nápravu. Odpoví-li Obchodník na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má ve smyslu směrnice Evropského parlamentu a Rady č.2013/11/EU ze dne 21. 5. 2013, o alternativním řešení spotřebitelských sporů, dále pak Nařízení Rady č. 524/2013 ze dne 21. 5. 2013 o on-line řešení sporů (ADR-ODR) a na ně navazující novelizaci zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele č. 378/2015 Sb. a dalších zákonů o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shop je Slovenská obchodní inspekce (www.coi.cz) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky (https://www.mpo.gov.cz/cz/ochrana-spotrebitele/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/seznam-subjektu-mimosoudniho-reseni-spotrebitelskych-sporu—245423/), přičemž spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
4. Orgánem dozoru je Inspektorát ČOI pro Jihomoravský a Zlínský kraj Adresa: Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Jihomoravský a Zlínský kraj, třída Kapitána Jaroše 1924/5, 602 00 Brno. E-mail: brno@coi.cz
Všeobecné obchodní podmínky platí od 1.7.2024